SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Selasa, 31 Ogos 2010

SAMBUTAN AMBANG KEMERDEKAAN DAN COUNTDOWN 12.00 MALAM 30/8/10 SMKASAS

Pada tahun ini Sambutan Ambang Kemerdekaan dan Countdown Kemerdekaan diadakan secara meriah di Dewan Besar SMKASAS. Terdapat suatu perkara yang diberi penekanan oleh Tuan Pengetua dalam ucapan perasmiaannya iaitu erti kemerdekaan yang sebenar ialah usaha para pelajar untuk menghancurkan segala penjajahan minda seperti mengelakkan tidur semasa belajar, mengelakkan malas belajar dan menjauhi perkara mungkar. Dalam ucapan beliau, antara pengertian sebenar kemerdekaan sebenarnya telah dipraktikkan oleh pelajar dalam ibadah puasa yang sudah masuk minggu ketiga, pelajar telah menjalani tadarus Al Quran, Qiamulail, Sembahyang Terawih dan pelajar sendiri menghadapi peperiksaan dalam bulan Ramadhan Al Mubarak justeru, bagi beliau Sambutan Kemerdekaan pada tahun ini amat besar ertinya.
           Sepanjang Program Sambutan Ambang Kemerdekaan pada tahun ini pelbagai acara yang telah dijalankan dan perjalanan program dijayakan oleh Kaonselor dan juga Badan Pra Siswazah SMKASAS. Antara acara yang dijalankan ialah gimik perasmian dengan Tuan Pengetua diminta untuk menyempurnakan cap jari pada bendera yang dipenuhi dengan cap jari pelajar membentuk bendera Malaysia. Setelah acara perasmian diadakan tayangan media khas memaparkan acara sepanjang program bulan kemerdekaan dijalankan. Kemudian diadakan deklamasi sajak oleh peserta yang berjaya memenangi deklamasi sajak dalam bulan kemerdekaan, persembahan nasyid dan acara yang paling menarik ialah pertandingan deklamasi sajak antara guru yang mewakili Jabatan Bahasa yang diwakili  Cikgu Ahmad Sirajuddin b. Ahmad Tahir, Pn. Norhanan bt. Abdul Rahman mewaklili Jabatan  Pendidikan Islam, Encik Faizal B. Uyub Jabatan Sains, En. Faizul Akhyar mewakili Jabatan Kemanusian dan Pn. Rosna mewakili Pentadbiran sekolah. Pengadil pada malam itu ialah En. Mohd. Ramsul Abd. Rahiman dengan dibantu oleh dua orang pelajar Ting. 6 Rendah. Sememangnya kesemua peserta terlibat mendeklamasi sajak mereka dengan penuh patriotik dan diiringi dengan tepukan gemuruh dari pelajar, guru dan Tuan Pengetua. Keputusannya En. Faizal Uyub dinobatkan sebagai pendeklamasi sajak terbaik, diikuti dengan Cikgu Ahmad Sirajuddin b. Ahmad Tahir dan Pn. Norhanan b. Abd. Rahman tempat ketiga.
        Kesimpulannya, sepanjang Program Sambutan  Ambang Kemerdekaan pada tahun ini mempunyai keistimewaannya tersendiri. Sesungguhnya Tuan Pengetua amat gembira dan mengucapkan tahniah kepada Jawatankuasa Sambutan Ambang  Kemerdekaan kerana berjaya menghidupkan suasana sambutan tambahan pula penggunaan Perkakasan Multimedia Nasyid Kluster memantapkan audio pada malam tersebut terutama semasa nyayian lagu Negaraku dan Jalur Gemilang. Tahniah kepada semua yang terlibat menjayakan program berkenaan sama ada yang terlibat secara langsung dan tidak langsung.

Tiada ulasan: