SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Isnin, 12 September 2011

SITUASI TEKANAN DAN CABARAN MULAI DIRASAI WARGA SMKASAS

Pencalonan SMKASAS sebagai  sebuah Sekolah Menengah Cemerlang Kategori Luar Bandar ke peringkat Kebangsaan mulai meragut ketenangan dan mulai dirasai bukan sahaja dalam kalangan pendidik malah pelajar. Bilangan hari yang berbaki sebelum kedatangan pemantau, telah menyebabkan warga SMKASAS terpaksa mengeluarkan keringat untuk tujuan tersebut. Pada hari ini mesyuarat kedua persediaan dan melaporkan gerak kerja setiap unit kokurikulum tekah dijalankan dan langkah tersebut sekurang-kurangnya dapat mengurangkan tekanan kerana setiap unit kokurikulum mendapat gambaran tindakan yang akan diambil untuk memperlengkap setiap aspek bagi melengkapkan keperluan setiap unit sebelum dipantau oleh pihak pemantau yang akan tiba di SMKASAS pada 19, dan 20 September ini.
     Kemungkinan, pencalonan ini ada rahmatnya dan kepada guru yang terlibat dengan kelas peperiksaan terutama membimbing pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan SPM dan pelajar tingkatan 3 yang akan menghadapi PMR sudah pasti perlu berkorban masa dan tenaga kerana mereka terpaksa menyemak kertas peperiksaan dan menjalankan kelas flexi yang merupakan program "touch up" terakhir sebelum peperiksaan berlangsung. Pada masa yang sama, esok unit akademik JPN akan turun memantau perjalanan persediaan program sebelum PMR. Apapun yang penting ialah niat atau nawaitu guru perlu satu iaitu ikhlas dan bertanggungjawab kerana jika hanya dengan iktikad sebgitu semua masalah akan dapat diselesaikan. InsyaAllah, saya bangga menjadi warga pendidik SMKASAS. Semoga Warga Pendidik dan Pelajar SMKASAS terus cemerlang. Amin.

Tiada ulasan: