SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Jumaat, 16 April 2010

PASUKAN BOLA BALING LELAKI BWH. 18 THN. SMKASAS SEKALI LAGI JOHAN MSSD PERAK TENGAH

            Alhadulillah, sejarah Pasukan Bola Baling SMKASAS berulang semula apabila Pasukan Bola Baling SMKASAS  2010 telah berjaya menjadi johan di padang yang sama tempat abang-abang mereka ( Azizul, Rashid, Che Wan serta rakan-rakan  mengalahkan SMK Muzafar Shah buat kali pertama dengan keringat yang luruh dan cucur membasahi bumi. Tanpa saya sedari nostalgia lama berulang kembali. Buat bekas pemain-pemain bola baling SMKASAS 2005, adik-adikmu telah mengulangi semula sejarah lama apabila pasukan Bola Baling SMKASAS pada suatu ketika dulu digelar ayam daging dan pasukan belasahan tetapi setelah lima tahun berlalu nama SMKASAS digeruni di peringkat daerah.
            Mungkin ramai yang tidak menyedari, Pasukan Bola Baling SMKASAS telah lima tahun mengondol Johan Daerah Perak Tengah kecuali pada tahun 2008 apabila kalah dengan SMDARY dan setakat menjadi Naib Johan Daerah. Justeru, sebagai Guru Penasihat saya amat berbangga dengan pencapaian gemilang ini. Cuma dalam percaturan saya timbul satu persoalan, adakah tahun 2010 klimaks kehebatan Pasukan Bola Baling SMKASAS? Doa saya agar pemain bola baling junior seperti Mohd. Syazwan Azmi ( Penjaga Gol), Mohamad Faiz Zainal Abidin, dan Mohamad Syah Aizat Misrin yang telah saya ketengah sebagai calon pemain daerah ke negeri akan menimba ilmu dan kemahiran bola baling dan pengalaman bertanding di peringkat negeri boleh  membantu mencari pelapis untuk pasukan bola baling  sekolah pada tahun 2011. InysaAllah setiap yang pergi akan ada penggantinya.
         Kepada semua pemain bola baling SMKASAS  Ting. 5, 2010 terima kasih atas usaha kalian untuk terus bersama di MSSD Perak Tengah tahun ini dan saya pasti kamu semua adalah pemain Daerah Yang Mantap dan Berkarisme, cuma saya sebagai penasihat Bola Baling saya terpaksa mengalah kerana akademik perlu diutamakan. Justeru kepada Mohd. Fitri dan Mohd Firdaus ayahmu mengharapkan kamu berdua belajarlah bersungguh-sungguh, begitu juga  Muhammad Nurhadi, Fahmi, Muhammad Amirul Haq, Ammar Najahi, dan Amir Syafiq ...... tumpukan perhatian kepada SPM 2010. Kita Terjohan pada tahun ini. Saya juga mengucapkan terima kasih kepada Ustazah Norhanan sebagai jurulatih pasukan bola baling dan Cikgu Fauzuan ( Kaunselor SMKASAS ) yang banyak memberi kata-kata semangat kepada pemain.Sesungguhnya 4 kali Johan Daerah dan Sekali Naib Johan Bola Baling MSSD Perak Tengah amat beerti sepanjang pengalaman saya sebagai penasihat pasukan bola baling sekolah. Di bawah laman blog ini saya lampirkan gambar sepanjang pertandingan bola baling MSSD 2010. Tahniah sekali kepada semua yang terlibat.

Tiada ulasan: