SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Jumaat, 16 April 2010

PERTANDINGAN BAHAS ALA PARLIMEN PERINGKAT SUKU AKHIR DITERUSKAN

Pada 15 April 2010 bersamaan hari Khamis, bermula pukul 9.00 malam sehinggan pukul 10.30 malam Jawatankuasa Pengelola Pertandingan Bahas Ala Parlimen SMKASAS 2010 diketuai saudara Zahidan dan Fairuz Adibah telah berjaya mengendalikan pertandingan dengan baik. Sepanjang pemantauan saya, di peringkat suku akhir ini lahir ramai pelapis pembahas berkarisme dilahirkan dan pada pandangan saya mutu pertandingan bahas pada tahun adalah yang terbaik pernah saya lihat. Justeru, pada peringkat akhir, saya mencadangkan pertandingan diadakan di Dewan Besar SMKASAS untuk menyemarakkan mutu dan semangat dua pasukan pembahas terbaik. Syukur saya panjatkan kepada Tuhan kerana tanpa saya sedari ramai peserta pembahas yang berbakat dan ada pasukan pembahas terdiri daripada pelajar ting. dua menang dalam pertandingan bahas peringkat suku akhir setelah 8 pasukan kecundang pada pertandingan awal.
        Pada malam ini, daripada 8 pasukan yang bertanding, 4 pasukan telah berjaya meneruskan perjuangan ke peringkat separuh akhir. Cabutan untuk menentukan premis sama ada kerajaan dan pembangkan telah dijalankan setelah acara pertandingan tamat untuk memudahkan peserta bersiap sedia mencari bahan apabila esok bermula cuti dan pelajar balik kampung. Sementara tajuk telah diberikan iaitu Kebaikan Program PLKN kepada remaja. Diharapkan peserta terlibat merujuk tajuk perbahasan seperuh akhir daripada Urusetia Pertandingan. kepada pasukan berjaya tahniah diucapkan, namun kepada mereka tidak berjaya teruskan usaha anda pada tahun hadapan. Sebagai penasihat saya dan urusetia pertandingan mendapati ada antara pembahas yang gagal meneruskan pertandingan mempunyai ketokohan sebagai pembahas yang baik. InysaAllah dan senarai nama mereka dalam pertimbangan untuk diketengahkan sebagai pelapis dan pemikir untuk membantu pasukan bahasa SMKASAS.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PLKN mmg bagus...sebab saya dah pergi....
huhu...

MOHD. RAMSUL ABD. RAHIMAN berkata...

Sila hubungi saya semula, dan maaf kerana lambat membalas komen ini.