SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Khamis, 3 Jun 2010

MEMORABILIA SMAKASAS (KLIK PADA GAMBAR UNTUK MELIHAT GAMBAR SETERUSNYA)


Ketika saya merujuk koleksi gambar di Pusat Sumber SMKASAS, saya terpandang beberapa gambar koleksi peristiwa yang berlaku di SMKASAS. Antaranya ialah gambar Program Permuafakatan Guru-guru SMKA Perak, antara yang hadir ketika program itu ialah guru-guru daripada SMKA Kerian, SMKA Slim River dan SMKASAS. Dalam gambar tersebut, guru-guru SMKASAS sedang bersalaman dengan Pengarah Bahagian Pendidikan Islam dan Moral Kementerian Pelajaran Malaysia. Ustaz Arip b. Saaya merupakan pengerusi bagi program permuafakatan guru-guru SMKA Negeri Perak.
Selain itu, saya terpandang gambar semasa Program Perpisahan Penolong Kanan Kokurikulum SMKASAS iaitu Allahyarham Cikgu Mohammad b. Itam Hamid. Jika tak salah saya program tersebut dijalankan pada tahun 2008 dan setahun selepas Allahyarham bersara dan meninggalkan bidang perguruan, Allahyarham meninggalkan kita buat selama-lamanya. Buat saya, Allahyarham merupakan PK Kokurikulum yang bertanggungjawab dan semasa beliau, aktiviti kokurikulum sekolah meningkat di peringkat derah, nengeri dan kebangsaan. Hal ini kerana beliau amat prihatin terhadap masalah pelajar dan guru. Pada masa beliaulah saya berjaya membawa pasukan bola baling dan pasukan bahas parlimen sekolah ke peringkat daerah, negeri dan peringkat kebangsaan. Sesungguhnya jasa beliau amat sukar saya balas. Justeru, saya mengharapkan pembaca blog ini menyedekahkan bacaan Al Fatihah untuk Allahyarhan dan bersama-samalah kita mendoakan agar roh Allahyarham tergolong dalam kalangan orang-orang soleh dan beriman. Amin.
Saya juga mengharapkan semoga para pelajar dan bekas-bekas pelajar mendoakan agar saya dapat memasukkan lebih banyak gambar nostalgia di dalam blog ini. Hal ini kerana saya menghadapi kekangan masa untuk mengendalikan blog ini. Contohnya semasa saya memilih gambar untuk dimasukkan ke dalam blog ini saya telah dimaklumkan saya perlu menjaga kelas peperiksaan walaupun peringkat awal saya dapati nama saya tidak ada dalam senarai pengawas peperiksaan. Begitu juga, dua tiga kali saya cuba memasukkan gambar ke dalam blog, gambar tidak keluar. Namun, saya usahakan beberapa kali barulah gambar tersebut bertahan di dalam blog. Hal ini kerana saya baru saja faham cara menggunakan Program Picasa 3.
Justeru, saya memohon pembaca blog ini memberi komen dan memaklumkan kepada saya jika ada gambar yang tidak boleh dibuka atau pembaca memberi komen dan pendapat membina untuk saya mengedalikan blog ini dengan baik. Segala cadangan dan pandangan para pelajar saya terima dengan hati yang terbuka. InsyaAllah. Paling utama saya mengharapkan blog ini dapat mengeratkan hubungan antara saya, guru-guru, pentadbir SMKASAS dengan bekas-bekas pelajar. Di akhirnya saya mendoakan agar usaha ini akan membantu saya menubuhkan alumni SMKASAS dan bagi pihak pelajar pula, setiap batch perlu berhubung antara satu sama lain dan kemudian mencadangkan tarikh yang sesuai untuk semua pelajar bertemu di bawah bumbung SMKASAS. Para pelajar juga boleh membuka rakan-rakan saya dalam face book untuk berhubung dengan mereka. Agak malang bagi kita kerana setelah 26 tahun SMKASAS ditubuhkan, SMKASAS tidak ada sebuah alumni yang kukuh untuk menghubungkan antara pelajar dengan pelajar, pelajar dengan guru dan pelajar dengan pentadbir.
Semoga dengan cara ini kita akan dapat melihat sebuah alumni yang kukuh, insyaAllah.

Tiada ulasan: