SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Jumaat, 4 Jun 2010

TAKLIMAT PENGETUA DAN MESYUARAT PRA KARNIVAL KOKURIKULUM

Pada hari ini telah diadakan Taklimat Tuan Pengetua kira-kira pukul 8.05 minit pagi selepas perhimpunan dan pada Mesyuarat Pra Karinval Kokurikulum  pukul 11.00 pagi . Dalam taklimat Tuan Pengetua semua keputusan PPT perlu di masukkan ke dalam komputer Unit Peperiksaan Oleh Guru Kedua kelas selewat-lewatnya pada pukul 4.00 petang 22/6/2010. Selain itu, antara dibincangkan ialah Program Kepung yang telah diuar-uarkan sebelum ini dan bagi saya inilah tindakan yang baik kerana setiap program perlu dibincangkan bersama-sama guru kerana pelaksananya ialah guru. Tahniah saya ucapkan kepada Tuan Pengetua kerana tindakan ini tepat pada masanya dan diharapkan program ini akan memberi suntikan baru kepada pelajar supaya mereka lebih bersedia dalam menghadapi ujian dan peperiksaan.

       Dalam Mesyuarat  Pra Karnival Kokurikulum pula, PK Kokurikulum dan Penyelaras Unit Kokurikulum dan Penyelaras Ting. 6 telah bersidang membincangkan perkara dasar berkaitan aktiviti Karnival Kokurulum SMKASAS 2010. Antara perkara yang diputuskan dalam Mesyuarat Pra Karnival tersebut adalah untuk mencadangkan beberapa aktiviti yang sesuai untuk setiap unit kokurikulum. Antara aktiviti yang dicadangkan untuk Unit Kokurikulum Sukan dan Permainan ialah aktiviti permainan , acara sukaneka dan permainan tradisional seperti Bola Baling, Bola Jaring,  Lari dalam Guni, Batu Serimban, Sepak Raga Ratus, dan Memancing dalam botol. Aktiviti Unit Beruniform pula ialah Pertandingan Kawad Kaki dan Unit Kelab dan Persatuan pula ialah Pameran Formula One, Robotik, dan Pameran Sains. Juga dicadangkan tadi ialah Pameran melibatkan agensi luar seperti Polis Diraja Malaysia, Penjara dan Unit Kesihatan Daerah. Dalam mesyuarat tersebut juga dicadangkan acara silat dan nasyid dimasukkan dalam acara persembahan semasa Program Penutup yang dicadangkan pada  10/7/2010. Keputusan daripada mesyuarat hari ini akan dirancang dalam bentuk kertas kerja dan akan dibentangkan dalam mesyuarat khas Karnival Kokurikulum.
        Saya bangga kerana setiap aktivti sekolah dibawa berbincang dan diperincikan terlebih dahulu sebelum sesuatu aktiviti dijalankan. Saya berdoa agar semua program yang dijalankan akan memberi impak yang baik terutama kepada pelaksana dan juga kepada sasarannya iaitu pelajar. Inilah yang dikatakan Sekolah Kluster Akademik. Bagi bekas-bekas pelajar yang mempunyai kelapangan masa dan bercuti pada ketika itu bolehlah hadir ke sekolah untuk sama-sama memeriahkan Program Penutup Karnival Kokurikulum dan kedatangan kalian sudah pasti menambahkan seri proram berkenaan. InsyaAllah. Kepada pelajar yang hadir pada Sambutan Hari Guru 2010 dahulu tidak terlambat bagi saya untuk mengucapkan terima kasih. Kehadiran kalian besar ertinya bagi kami guru-guru SMKASAS.

Tiada ulasan: