SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Sabtu, 17 Julai 2010

PROGRAM LADAP DAN PROGRAM GEMPUR 100

Pada hari ini 17/7/2010, semua warga pendidik SMKASAS berkumpul di Makmal Komputer SMKASAS untuk menghadiri Kursus Dalaman bertajuk Penyelenggaraan Komputer dan Membina Blog. InsyaAllah En. Mohd Noor b. Hamzah Guru ICT sekolah akan memberi input mengenai perkara tersebut. Jamuan pagi disediakan oleh pentadbiran sekolah sementara makan tengah hari disediakan oleh guru-guru yang menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang  2010 dan guru-guru yang menerima kenaikan pangkat DG 44. Semoga kusrsus ini akan memberi ilmu kepada para pendidik SMKASAS cara-cara menyelenggara komputer masing-masing dan memberi pengalaman baru cara untuk membina blog peribadi. Cuma dalam pada itu, rasa letih dan dan lesu perlu ditangani kerana boleh katakan dalam masa sebulan ini, setiap Sabtu ada saja program sekolah dan ditambah dengan bebanan tugas guru yang melambak. Namun, setiap guru perlu menerima hakikat tugas guru dalam era globalisasi penih dengan cabaran dan dugaan. Yang penting, kita perlu bekerja dalam suasana kondusif kerana ketika ini kita perlu bijak menangani stres dan tekanan kerja.
         Pada pagi ini juga, selepas Subuh, saya terpaksa berbincang dengan isteri bagaimana hendak menyelenggara anak-anak saya kerana bukan sahaja komputer perlu diselenggara malah keluarga, anak-anak dan masyarakat sekitar juga perlu diselenggara. Hal ini kerana pada pagi ini juga isteri saya terlibat dengan voucer tuisyen di sekolahnya. Keputusannya, saya akan menghantar anak ke rumah emak mertua yang balik ke Bota, dan itupun bukan kerana emak mertua saya menjaga anak saya tetapi anak saudara saya yang akan menjaganya kerana beliau sekarang sedang menunggu kerja setelah menamatkan pengajian perundangan di UIA. Sedangkan emak mertua saya akan ke rumah saudara atas urusan kenduri. Jika boleh saya juga ingin bercuti rehat tetapi berat rasanya untuk bertindak sebegitu rupa.
          Program kepung yang diuar-uarkan sudah diuabah nama supaya agak kondusif didengar dengan nama baru iaitu program gempur 100 bermula [ada hari ini juga. Setiap kumpulan telah dilantik fasilitatornya iaitu untuk tingkatan 3, fasililatornya murid dan tingkatan 5 fasilitatornya guru. Boleh dikatakan sambutan program ini agak baik kerana ada ibu bapa dan pelajar sendiri yang ingin anak dan mereka sendiri turut serta. Semoga program ini akan memberi impak kepada para pelajar yang akan menghadapi peperiksaan awam pada hujung tahun ini. Begitu juga Peperiksaan Percubaan yang tinggal beberapa hari lagi. Sama-samalah kita mendoakan anak didik tercinta berjaya mencapai keputusan cemerlang selaras SMKASAS Sebuah Sekolas Kluster Akademik. Sekali bah, sekali pantai berubah.
     

Tiada ulasan: