SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Khamis, 15 Julai 2010

CERAMAH IKRA' DAN MIKRAJ YANG MENGUJAKAN

Pada hari ini 15/7/2010, kira-kira pukul 11.00 pagi, semua warga SMKASAS berkumpul di Dewan Besar untuk mendengar ceramah daripada bekas pelajar SMKASAS Dr. Fahmi b. Mohd. Khair, beliau merupakan pelajar batch pertama yang sekarang menjadi tenaga bahasa Arab pengajar Kolej Komuniti Gerik. . Dalam catatan saya pada malam ini saya teruja atas beberapa sebab, pertama penceramah yang dijemput adalah bekas pelajar SMKASAS, kedua input yang diberi adalah input terkini dan menjelaskan betapa pentingnya kita mengambil iktibar daripada perjalanan Rasulullah sebelum, semasa dan selepas peristiwa besar tersebut dan ancaman golongan Yahudi terhadap Masjid Al Aqsa kini serta harapan dan doa penduduk Palestin terhadap saudara seIslam mereka yang berada di seluruh dunia.
      Sesungguhnya ceramah beliau menyentuh sanubari saya sebagai saudara seIslam dan bagaimana kita dapat mengurangkan bebanan kaum seIslam ini yang sedaya upaya menggunakan tenaga, nyawa, harta benda dan apa sahaja yang ada pada diri mereka untuk menyelamatkan Masjid Kedua Terpenting dalam sejarah Islam selepas Masjidil Haram daripada tektik kotor Yahudi untuk membuktikan Masjid tersebut di bina di atas kuil Solomon. Justeru, marilah kita berdoa agar masyarakat Palestin sentiasa dilindungi Allah daripada ancaman golongan Yahudi dan semoga Allah menyelamatkan Masjid Al Aqsa daripada penggalian terowong di bawahnya semenjak Juruselam ditawan kaum laknat ini. Cuma kita sebagai orang beriman sentiasa percaya Allah akan sentiasa menyelamatkan Masjid Suci ini. InsyaAllah. Namun, sebagai umat Islam kita juga bertanggungjawab menyelamatkan Islam di bumi sendiri kerana dotrin Yahudi sentiasa tersebar luas dan tidak mustahil sampai ke negara kita apabila adanya program licik Yahudi sudah menjadi ikutan sebilangan kecil masyarakat Melayu yang mengikut fahaman Freemanson. Menurut fahaman ini mempunyai objektif utama iaitu untuk membina semula kuil haykal solomon yang didakwa berada di bawah Masjid Al Aqsa merupakan kiblat kedua umat Islam selepas Masjidil Haram. Sama-samalah kita mengkaji dan mengenali tektik Yahudi dengan meluaskan pembacaan berkenaan usaha Yahudi menjatuhkan Islam, di samping menuntut ilmu keduniaan kerana kitalah menjadi benteng menegakkan kesyumulan Islam agama suci yang dikurniankan Allah swt.

Tiada ulasan: