SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Jumaat, 23 September 2011

PROGRAM LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN (LADAP) DAN SAMBUTAN HARI RAYA SMKASAS 2011

Pada 24 September 2011, esok, Program Ladap peringkat sekolah akan diadakan. Saya telah diberikan tugas untuk menyampaikan SLOT berkenaan Program PASAK X-PLUS iaitu berkaitan dengan Kaedah Menambahbaikan Pengajaran dan Pembelajaran dari jam 8.00  hingga 10.30 pagi. Justeru, saat dan ruang yang diberi saya akan cuba untuk berkongsi pengalaman untuk menjelaskan sejarah program PASAK di negeri Perak yang bermula dengan Program Pasak 100 dan kini dijenamakan semula kepada Pasak X-Plus dan cara untuk melaksanakannya di sekolah. Oleh sebab itu, pada malam ini saya terpaksa menyusun bahan supaya esok penjalanan slot tersebut akan teratur dan pengisiannya akan mencapai objektif iaitu untuk menjelaskan kepada guru-guru cara untuk melaksanakannya. Diharapkan dengan adanya program Pasak ini guru-guru akan dapat menjalankan proses pengajaran dan pembelajaran lebih berkesan dan akan dapat meningkatkan prestasi akademik pelajar.
      Selepas program LADAP dijalankan, semua guru dan kakitangan SMKASAS akan bersama-sama untuk acara sambutan Hari Raya Aidil Fitri 2011 anjuran Kelab 3K SMKASAS. Diharapkan esok merupakan hari yang bermakna untuk semua Warga Pendidik dan kakitangan SMKASAS kerana dalam keletihan melaksanakan program akademik dan menunggu kedatangan pemantau Kecemerlangan Kokurikulum Peringkat Kebangsaan pada hari Selasa, 27 September 2011 sekurang-kurangnya, esok merupakan hari yang menenangkan fikiran walaupun esok saya juga ada tanggungjawab untuk melaksanakan program LADAP. 

Tiada ulasan: