SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Isnin, 17 Oktober 2011

PULANGNYA BAPA SEORANG PELAJAR KERAHMATULLAH

Pada petang Ahad, kira-kira pukul 4.30 petang saya dihubungi oleh seorang pelajar, Intan Musfirah pelajar Ting. 4S tetapi saya sendiri tidak perasan deringan telefon bimbit saya, tetapi apabila saya lihat ada panggilan tertunda saya pun menghubungi nombor berkenaan. Apabila saya angkat, saya terdengar suara pelajar berkenaan dan kemudian  ibunya bercakap dengan saya melalui telefon menyampaikan berita kepulangan seorang bapa dan suaminya  kerahmatullah. Justeru, ibu berkenaan memohon agar anaknya berada di rumah kerana masih kesedihan atas pemergiaan bapanya yang meninggal dunia petang semalam kerana menghidap kanser. Beliau meminta pandangan saya atas kesedihan anaknya dan meminta pendapat saya kerana anaknya akan pulang semula ke sekolah pada petang Selasa. Beliau risau kerana peperiksaan akhir tahun akan bermula esok.
          Sebagai insan seagama, seorang guru yang mengajar anaknya mata pelajaran BM, saya lebih dahulu meminta beliau bersabar kerana itu adalah ketentuan Tuhan Maha Kuasa, saya mengucapkan takziah atas kejadian yang menimpa keluarganya, dan lebih dahulu tugas beliau yang utama sebagai seorang ibu menenangkan perasaan  anaknya  dan mengenai peperiksaan akhir tahun  anaknya  saya memaklumkan boleh  ditunda kemudian. Saya memberitahunya bahawa saya akan menguruskan peperiksaan tertunda anaknya dengan guru kelas, guru mata pelajaran dan setiausaha peperiksaan. Saya juga faham, ibunya sebagai seorang guru sebenar maklum dengan situasi berkenaan. Apapun bacaan Al Fatihah saya sedekahkan kepada Allahyarham, semoga Allah menghimpunkan rohnya dalam kalangan orang mukmin. Jika sesiapa membaca blog ini sedekahkan Al Fatihah kepada roh ayahanda pelajar berkenaan.

Tiada ulasan: