SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Rabu, 23 November 2011

PK PENTADBIRAN SMKASAS AKAN KE SMK DATO' BENDAHARA CM YUSOF TG. TUALANG, PERAK

Setelah beberapa kali ditawarkan menjadi Pengetua, Pn. Bainah Ab dollah menolak, kali ini beliau terpaksa menerima tawaran menjadi Pengetua SMK Dato' Bendahara CM Yusof  Tanjung Tualang, Perak. Pada pendapat saya, SMKASAS kehilangan seorang pentadbir yang serba boleh, tahan lasak yang selama ini membantu sekolah ke arah kecemerlangan kerana beliulah seorang  pentadbir yang memainkan peranan besar membantu Tuan dan Puan Pengetua menaikkan nama SMKASAS sehingga menjadi Sekolah Kluster Pendidiikan.
        Namun, walaupun beliau akan ke sekolah baru tetapi hatinya masih terpaut di SMKASAS. Berdasarkan ucapan Pn. Bainah semasa Program Akhir Tahun SMKASAS yang diadakan pada 18/11/2011 di Dewan Makan Asrama, beliau dengan perasaan sebak berjanji akan tetap bersama SMKASAS dalam program sekolah terutama kelas tambahan Matematik Tambahan untuk pelajar. Pn. Naemah bt. Ramli, Pengetua SMKASAS berkata, tenaga Puan Bainah masih diperlukan di SMKASAS dan jalinan kerjasama bukan dengan beliau sahaja, SMKASAS akan cuba berhubung dan bekerjasama dengan sekolah baru Pn Bainah terutama dalam usaha meningkatkan prestasi kedua-dua sekolah. Tambahan pula Pn. Bainah berkata beliau akan tetap tinggal di Tronoh dan hubungan dengan SMKASAS dengan dirinya masih dekat. Apapun tahniah sekali lagi kepada Pn. Bainah atas kenaikan pangkat yang diterima. Teruskan usaha anda untuk meningkatkan Kualiti Sekolah Baru.
              Warga SMKASAS sentiasa memberi kerjasama penuh kepada Puan Pengetua untuk meneruskan kecemerlangan SMKASAS. Antara fakta yang saya teruja apabila Pn. Bainah memberi gambaran bahawa JPN Perak mengharapkan SMKASAS akan termasuk dalam golongan Sekolah Berprestasi Tinggi pada tahun 2013. InsyaAllah sama-sama kita menuju ke arah berkenaan, biarpun Pn. Bainah sudah tiada tetapi mereka yang masih berada di bumi SMKASAS akan meneruskan usaha murni berkenaan.

Tiada ulasan: