SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Selasa, 20 Disember 2011

SKIM BARU SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM DAN MESYUARAT GURU AMBANG SESI PERSEKOLAHAN 2012

         Kakitangan Awam terutama guru sudah ada yang menandatangani borang  tawaran sama ada menerima atau menolak Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam ditawarkan kepada mereka. Kakitangan SMKASAS dan staf akan menandatangani Skim SBPA berkenaan pada 27/12/2011, bersamaan hari Selasa depan. Justeru, masih ada ruang untuk setiap kakitangan SMKASAS  mengambil peluang untuk memahami skim yang ditawarkan oleh pihak kerajaan sejelas-jelasnya sebelum menandatangani skim berkenaan. Namun, hakikatnya ialah nawaitu seseorang dalam melaksanakan tanggungjawapnya terhadap amanah yang diberikan. Sekiranya, seseorang kakitangan tersebut melakukan kerja mereka kerana tanggungjawab dan amanah secara hakiki,  sudah pasti tugas yang diamanahkan dilaksanakan secara terbaik. Oleh sebab itu, apa skim yang ditawarkan tiada bezanya kerana setiap kerja yang dilakukan tetap sama, yakni sentiasa bersifat rajin, tekun, cuba untuk memperbaiki kelamahan yang ada hanya untuk diri, pelajar, ibu bapa, pentadbir, bangsa, dan agama. Paling utama rezeki, kebahagian, kesempurnaan diri adalah anugerah Allah. Apabila sesuatu kerja dilaksananakan dengan sebaik mungkin, maka lahirlah kepuasan bekerja.
          Disamping itu, pada hari Selasa juga akan diadakan mesyuarat guru, dan pada pendapat saya pada hari berkenaan setiap kakitangan terutama pendidik akan dapat melihat hala tuju pentadbiran sekolah terutama pada hari berkenaan pentadbir baru Pn. Hasnah bt. Alang buat pertama kalinya bersama warga SMKASAS dalam membicarakan usaha mengangkat kecemerlangan SMKASAS. Memang tak sabar rasanya untuk menunggu tarikh mesyuarat guru berkenaan.Disamping itu, sudah pasti post mortem pertama keputusan PMR akan dilakukan secara umum untuk melihat sejauh mana prestasi pelajar tingkatan tiga tahun 2011 semasa mesyuarat berkenaan. Justeru, sama-sama kita berdoa agar anak didik SMKASAS akan mencapai keputusan yang cemerlang pada hari Khamis ini kerana secara rasmi KPM telah mengumumkan keputusan peperiksaan akan diumumkan pada hari berkenaan jam 9.00 pagi di Bilik Mesyuarat Utama, Aras 6, Blok E8, Kompleks Kerajaan Parcel E, Putrajaya. Calon boleh mendapatkan keputusan mereka daripada sekolah masing-masing selepas jam 10.00 pagi pada hari yang sama. Malangnya, pada hari berkenaan saya akan ke Politeknik Teluk Kemang, Negeri Sembilan dan UITM Pahang atas urusan anak-anak, namun saya telah meminta Cikgu Sirajuddin untuk mengendalikan post mortem keputusan peperiksaan berkenaan bagi pihak saya dan saya tidak sabar untuk mengetahui keputusan berkenaan semasa saya dalam perjalanan ke Negeri Sembilan. Saya berdoa perjalanan saya akan pergi dan balik dengan selamat. Amin.

Tiada ulasan: