SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Ahad, 18 Disember 2011

TAHUN 2011 SEMAKIN HAMPIR MENINGGALKAN KITA DAN TAHUN 2012 PULA SEMAKIN MENGHAMPIRI

      Sedar atau tidak kalender tahun 2011 semakin hampir ke penghujungnya dan sudah pasti setiap insan cuba menilai kejayaan tahun 2011 dan perancangan tahun 2012. Sudah pasti ada insan yang puas hati dengan kejayaan yang diperoleh sepanjang tahun 2011 dan munkin ada yang sebaliknya. Namun, kesimpulannya kita sendiri yang merancang segala urusan kehidupan dan penentuannya adalah kuasa Ar-Rabb. Justeru, jika kita berjaya mengendalikan kehdupan pada tahun 2011, teruskan usaha dan perancangan untuk tahun 2012.
      Sebagai seorang guru, kejayaan mereka adalah berdasarkan pencapaian pelajar, sebagai contoh untuk guru-guru yang mengajar mata pelajaran PMR kejayaan mereka diukur berdasarkan prestasi keputusan PMR nanti. Begitu juga dengan SPM. Sudah pasti guru-guru kini berdoa semoga keputusan pelajar untuk kedua-dua peperiksaan awam berkenaan cemerlang. Begitu juga saya, memang saya tidak sabar untuk mengetahui keputusan PMR yang masih belum ada kata putus atau secara rasmi untuk diumumkan dan sekarang bergantung kepada Kementerian Pelajaran Malaysia di bawah Lembaga Peperiksaan. Ada khabar angin yang mengatakan keputusan PMR akan diumumkan pada 22 atau 23 Disember 2011.
      Saya mengharapkan pencapaian pelajar ting. tiga pada tahun ini lebih baik daripada tahun lepas dan saya amat mengharapkan pada tahun 2011, semua pelajar berjaya mendapat gred A dalam keputusan PMR kerana pada tahun-tahun lepas ada sahaja pelajar yang mendapat gred B dalam mata pelajaran Bahasa Melayu. Sebagai seorang guru, usaha untuk meningkatkan pencapaian mata pelajaran yang dipertanggungjawapkan  akan sentiasa berterusan pada setiap masa. Namun, sebagai seorang manusia, kejayaan yang hakiki lebih menyeluruh kerana kejayaan berkenaan bukan sahaja diukur dari segi kejayaan dari segi kerjaya sahaja tetapi melibatkan diri, keluarga, masyarakat, dan agama. Keseluruhannya sebagai manusia saya masih banyak kekurangan dan perlu lebih banyak penambahbaikan untuk mengecapi kejayaan yang lebih hakiki.
        Berbalik kepada kerjaya, pada tahun 2012, SMKASAS mungkin akan menempa pelbagai perubahan baru terutama dari segi suasana pentadbiran. Tak sabar rasanya untuk menghadiri mesyuarat pengurusan pada hujung tahun ini kerana melalui mesyuarat akhir tahun saya akan dapat melihat sejauh mana pentadbir terutama Ustazah Naemah bt. Ramli akan berganding bahu dengan Penolong Pentadbiran baru Pn. Hasnan bt. Alang menerajui SMKASAS tetapi saya yakin hala tuju mereka adalah untuk memartabatkan SMKASAS sebagai sebuah sekolah kluster yang terunggul di negeri Perak malah mungkin labih jauh lagi iaitu untuk meletakkan SMKASAS sebagai sebuah sekolah berprestasi tinggi. Sama-samalah kita mendoakan kejayaan SMKASAS. Saya juga berdoa semoga  pentadbir, warga pendidik, dan pelajar SMKASAS dapat membawa SMKASAS sebagai sebuah sekolah terbaik di negeri Perak. Amin.

Tiada ulasan: