SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Isnin, 10 September 2012

KEM KECEMERLANGAN PMR DI PUSAT LATIHAN UITM KAMPUNG GAJAH

      Pada 7,8, dan 9 September 2012, serama 127 orang pelajar Ting. 3 telah menjalani Kem Kecemerlangan PMR di Pusat Latihan UITM Kampung Gajah. Antara mata pelajaran yang terlibat dalam program tersebut ialah Bahasa Melayu, Bahasa Arab, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, dan dua mata pelajaran lain iaitu Pendidikan Islam dan KH telah diadakan di sekolah.
      Sesungguhnya, harapan sekolah amat tinggi agar kem yang dijalankan akan dapat membantu meningkatkan penguasaan pelajar terhadap mata pelajaran yang terlibat. Pelajar  Ting. 3 tahaun ini amat bertuah kerana keselesaan yang mereka peroleh sepanjang program kerana tempat penginapan, dewan makan, dan tempat ceramah mempunyai pendingin hawa.
            Alhamdulillah, untuk mata pelajaran BM saya sendiri memberi ceramah, dibantu oleh Cikgu Sirajuddin serta Cikgu Rahayu. Walaupun masa agak singkat kerana kehadiran pelajar ke dewan kuliah agak lewat iaitu kira-kira pukul 9.05 malam sedangkan program perlu bermula pada pukul 8.30 malam dan berkakhir pukul 10.30 malam tetapi saya terpaksa memanjangkan sedikit waktu ceramah sehingga pukul 8.45 malam. Saya mendoakan agar input yang diberikan dapat membantu pelajar untuk menjawab kertas 2 kerana kertas satu perlu dijalankan di sekolah akibat kesuntukan masa.
                    Pada hari tersebut juga saya menerima berita menyedihkan apabila nenek belah emak saya meninggal dunia di Gopeng. Oleh sebab itu saya menziarahi Allahyarhamah Hajah Noriah bt. Yahya dan terpaksa bergegas ke Pusat Latihan UTIM Kampung Gajah bersama isteri dan dua orang anak kira-kira pukul 6.00 petang dan selamat sampai ke destinasi pada pukul 7.45 malam. Program berkenaan tamat pada pukul 12.30 petang dan saya beredar dari sana pada pagi Sabtu untuk menghantar isteri dan anak kerana isterinya saya terlibat tuisyen murid tahun 6 di sekolahnya. Selepas itu, saya ke sekolah kerana pada hari Sabtu ialah sekolah ganti.

Tiada ulasan: