SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Rabu, 19 September 2012

POST MORTEM KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR 2012 BERSAMA DENGAN TUAN PPD PERAK TENGAH SERTA ROMBONGAN

            Pada hari ini 19 September 2012,  Tuan Hj. Mohamad Zalkornain b. Jaafar, PPD Perak Tengah, En. Zaudi b. Lebai Mat, Timbalan PPD. Perak Tengah, En. Mohd. Ramdzan b. Hj. Muhktar, Penolong PPD. Kurikulum Bahasa, Tn. Syed Azelan b. Syed Abu Hassan, Penolong PPD ( Matematik dan Sains) dan rombongan telah bersama-sama mendengar taklimat Post Mortem Peperiksaan Percubaan PMR 2012.
            Dalam taklimat tersebut, setiap Panitia Mata Pelajaran membentangkan Head Count dan analisa perbandingan Peperiksaan Percubaan PMR 2012 dengan  keputusan Peperiksaan PMR 2011 serta dapatan pelajar yang masih belum mencapai keputusan yang diharapkan oleh pihak sekolah. Antara fokus perbincangan dan soal jawab antara Tuan PPD Perak Tengah serta rombongan dengan setiap ketua panitia adalah untuk menggandakan usaha supaya sasaran yang diharapan oleh PPD Perak Tengah iaitu seramai  90 orang mendapat semua "A" dalam 9 mata pelajaran yang terlibat.
               Pelbagai saranan dan idea hasil perbincangan dicapai merealisasikan usaha  tersebut dan Tuan PPD yakin dengan usaha yang bersungguh setiap panitia dan guru mata pelajaran, sasaran yang diharapkan akan menjadi kenyataan. Tuan Pengetua, Puan Naemah bt. Ramli menjelaskan pelbagai usaha telah dijalankan oleh guru-guru dan pentadbiran sekolah sepanjang tahun ini untuk mencapai sasaran tersebut. Sebagai rumusan, setiap panitia dikehendaki membuat post mortem kedua berdasarkan Peperiksaan Pra Percubaan PMR  yang masuk hari kedua pada hari ini dan keputusan post mortem tersebut akan dihantar kepada Tuan PPD. Justeru, keputusan telah dibuat oleh Tuan Pengetua agar guru mata pelajaran terlibat menyiapkan semakan pada hari Selasa minggu hadapan untuk di analisa oleh setiap panitia. En. Mohd. Ramsul Abd. Rahiman sebagai Pengerusi Majlis pada pertemuan berkenaan mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran Tuan PPD Perak Tengah serta rombongan kerana hasil perbincangan dan perkongsian pintar antara dua Institusi Pendidikan ini mengambarkan komitmen kedua-dua belah pihak untuk melihat lebih ramai pelajar SMKASAS cemerlang dalam Peperiksaan Menengah Rendah pada tahun ini. Sekaligus, SMKASAS diharapkan dapat meneruskan agenda dan harapan PPD Perak Tengah sebagai institusi yang menyumbangkan kecemerlangan Pendidikan  Daerah Perak Tengah. InsyaAllah.

Tiada ulasan: