SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Rabu, 19 September 2012

PROGRAM PERTUKARAN PELAJAR SEKOLAH KLUSTER DAN TEKNIK MENJAWAB M/PELAJARAN BAHASA MELAYU

        Pada hari ini, 18 September 2012, seramai lapan orang pelajar daripada SMK Convent Taiping telah tiba di sekolah untuk menyertai program pertukaran pelajar antara sekolah kluster. Di samping itu, salah seorang Guru Bahasa Melayu sekolah berkenaan telah dijemput untuk meyampaikan ceramah teknik menjawab peperiksaan untuk mata pelajaran bahasa Melayu. Ceramah menjawab soalan bahasa Melayu tersebut telah diadakan dari pukul 10.30 pagi sehingga pukul 12.30 tengah hari di bilik kluster SMKASAS.
      Antara kemahiran yang di sentuh oleh Pn. Hasanah bt. Shahidan ialah kemahiran menjawab soalan Kertas 2, iaitu berkaitan kemahiran menjawab soalan komsas novel, kemahiran tatabahasa dan kemahiran menjawab soalan peribahasa. Seramai 105 orang pelajar tingkatan empat SMKASAS terlibat dalam program tersebut bersama-sama lapan orang pelajar SMK Convent, Taiping yang turut serta dalam program pertukaran pelajar berkenaan. Sepanjang mereka  berada di SMKASAS, mereka akan melihat secara lebih dekat program keagamaan yang dijalankan di sekolah, disamping akan bersama pelajar tingkatan empat dalam proses pengajaran dan pembelajaran di dalam kelas. Mereka akan berada di SMKASAS sehingga hari Jumaat. Terima kasih kepada Pn. Hasanah bt. Shahidan atas kesudian untuk memberi ceramah kepada pelajar ting. empat dan selamat datang juga diucapkan kepada lapan orang pelajar SMK Convent ke SMKASAS.

Tiada ulasan: