SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Khamis, 17 Januari 2013

LAWATAN PENANDA ARAS KE SMK TAMAN TASIK DITUNDA

           Saya dimaklumkan oleh Tuan Syed Noh b. Habib Hasyim, Ketua Bidang Kemanusian bahawa lawatan Penanda Aras Ke SMK Taman Tasik ditunda kepada suatu tarikh lain. Hal ini kerana pihak pentadbiran sekolah berkenaan telah menghantar faks kepada pentadbiran SMKASAS memaklumkan  program pada tarikh tersebut terpaksa dibatal kerana pada masa lawatan pelajar sekolah tersebut turut bercuti sebagaimana pelajar SMKASAS. Diharapkan program berkenaan akan diteruskan pada masa yang ditentukan kemudian.
                Selain itu, Persatuan Ibu Bapa juga telah memohon Ketua Bidang, dan Ketua Panitia Mata Pelajaran untuk merancang program kecemerlangan akademik yang lebih berkesan dan seterusnya PIBG akan berusaha untuk mencari dana untuk menjayakan program berkenaan semasa bermalam di salah sebuah hotel di Taiping sekiranya program berkenaan diadakan. Saya mengucapkan terima kasih kepada YDP PIBG dan jawatankuasa yang begitu prihatin terhadap usaha untuk memperkasakan Program Kecemerlangan Akademik kerana usaha tanpa jemu organisasi ini akan memberi semangat kepada para pendidik untuk memartabatkan kecemerlangan pelajar SMKASAS. Saya juga dimaklumkan program lawatan dan penginapan ini ditaja oleh PIBG SMKASAS, terima kasih.
              Dalam masa yang sama juga, pada hari ini saya dimaklumkan seramai 16 prang pelajar lelaki dan 6 orang pelajar perempuan PMR SMKASAS 2012 telah ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran ke ke institusi pendidikan seperti MCKK, Sekolah Intergrasi Gopeng, KISAS, dan sebagainya. Walaupun para pendidik dan pentadbiran tidak menghalang pemergian mereka ke pusat-pusat pengajian yang berprestij tersebut, namun ada juga kalangan guru mengeluh kerana pelajar terbaik akan meninggalkan SMKASAS tepat kemenjadian mereka dalam akademik. Justeru, SMKASAS akan kehilangan 22 pelajar cemerlang. Namun, bagi saya, mereka merupakan wakil pelajar SMKASAS ke intistusi pendidikan cemerlang berkenaan, dan warga SMKASAS perlu berbangga kerana dapat melahirkan pelajar cemerlang seperti mereka. Saya berharap supaya mereka meneruskan usaha untuk berjaya dalam pendidikan kerana ruang seperti itu merupakan rezeki yang tidak perlu ditolak. Cuma saya mengharapkan supaya sepanjang mereka berada di institusi pengajian berkenaan, ingat-ingatlah warga pendidik SMKASAS yang pernah mengilap kecemerlangan anda di bumi pendidikan baraqah yang sentiasa melahirkan insan kamil. Tahniah kepada mereka dan selamat belajar di institusi pendidikan baru, namun ingat, anda masih pelajar yang pernah berada di institusi baraqah ini. Kami warga pendidik SMKASAS sentiasa mendoakan kecemerlangan anda.

Tiada ulasan: