SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Sabtu, 26 Jun 2010

PROGRAM BERSAMA WARIS SMKASAS KALI KEDUA 2010

Pada hari ini 25/6/2010, bersamaan hari Sabtu, akan diadakan Program Bersama Waris Kedua.  Sudah pasti ibu bapa terutama  ibu bapa yang anak-anak mereka berada dalam kelas peperiksaan tidak sabar-sabar untuk datang ke SMKASAS. Masakan tidak kerana pada hari inilah ibu bapa dapat berjumpa guru kelas pertama dan guru kelas kedua untuk melihat sejauh mana perkembangan anak-anak mereka dalam menghadapi peperiksaan PMR, SPM dan STPM yang hanya berbaki beberapa bulan sahaja lagi. Bagi ibu bapa yang prihatin terhadap anak-anak mereka sudah pasti program ini merupakan masa untuk mereka bertanya kepada guru-guru kelas atau guru mata pelajaran sekiranya diperlukan untuk mendapat ulasan sejauh mana pencapaian anak-anak mereka setelah perjumpaan bersama waris pertama diadakan.
            Sudah pasti markah PPT dan TOV menjadi sasaran, pada masa ini ibu bapa boleh mendapat gambaran sebenar pencapaian anak-anak mereka disamping boleh mendapat ulasan selari antara guru dan ibu bapa, ibu bapa dan ana-anak, dan anak-anak dengan guru. Rumusan daripada data dan maklumat tiga penjuru ini akan menyimpulkan satu jawapan sama ada tahap pencapaian anak-anak meningkat, menurun, atau tidak ada perubahan. Pada kesempatan inilah, ibu bapa, guru-guru dan anak-anak  boleh membuat pembetulan dari segi arah tuju, cara perlaksanaan dan cadangan bagaimana anak-anak mereka boleh kembali kepada sasaran berdasarkan TOV dan sasaran akhir yang dirancang bersama berdasarkan target guru. Oleh sebab itu, ibu bapa perlu menggunakan saat berharga ini untuk memastikan pencapaian anak-anak mereka ke arah kecemerlangan dalam peperiksaan awam pada hujung tahun nanti.
              Selain itu, pada hari ini ibu bapa boleh mendengar taklimat Tuan Pengetua mengenai prestasi umum anak-anak mereka dan langkah-langkah sekolah untuk memperbaik keputusan anak-anak mereka. Setelah pebincangan dan taklimat Tuan Pengetua yang sangat prihatin dengan anak-anak dan sekolah kerana untuk makluman beliau masih lagi bercuti setelah menjalani pembedahan mata kali kedua. Dikesempatan ini segulung tahniah, penghargaan. dan syabas kepada tuan  kerana beliau  masih berkesempatan   hadir pada hari ini untuk meneruskan program kecemerlangan pelajar SMKASAS dan boleh dikatakan beliau kerap meluangkan masa hadir ke sekolah walaupun beliau diarahkan berehat oleh doktor. Saya juga berdoa agar beliau cepat sembuh dan semoga Allah memberi ganjaran yang setimpal atas usaha beliau untuk terus melahirkan Insan Kamil Cemerlang, Gemilang dan Terbilang.
               Setelah berusaha, ibu bapa, guru-guru dan anak didik akan membaca Yasin dan bersolat hajat di masjid untuk memohon kepada Allah agar usaha yang dilakukan dirahmati dan berakhir dengan kejayaan. Justeru, sama-sama kita berdoa agar pelajar PMR, SPM dan STPM 2010 akan cemerlang dan dapat menjawab soalan peperiksaan dengan sebaik-baiknya. Sebagai santapan rohani, pihak sekolah telah menjemput salah seorang Ketua Padri Kristian daripada Sarawak yang kini telah mendapat hidayah Allah dan memeluk agama Islam. Sudah pasti ceramah tersebut menarik dan sekurang-kurangnya kita akan mendapat gambaran betapa besar Agama Allah ini berdasarkan pandangan bekas Padri Kristian ini. Oleh sebab itu banyak keistimewaan program bersama waris pada tahun ini. Sebelum mengakhiri tulisan saya ini kerana jam sudah menunjukkan pukul 7.30 pagi dan saya akan ke sekolah untuk program berkenaan, saya berdoa agar program pada hari berjaya dan dirahmati Allah. Amin.

Tiada ulasan: