SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Isnin, 21 Jun 2010

PROGRAM KECEMERLANGAN BAHASA MELAYU SPM 2010

InsyaAllah, esok saya akan memberikan ceramah Kecemerlangan Bahasa Melayu SPM di SMK Seri Iskandar. Apabila saya mengimbas kembali perjalanan hidup saya sepanjang cuti sehinggalah saya menulis bahan terbaru di blog ini, saya ingin memanjatkan kesyukuran kepada Tuhan kerana terus memberikan saya kekuatan, idea, dan masa untuk menyelesaikan tugasan saya sama ada tugas rasmi mahupun tugas sampingan. Hal ini kerana, dalam tempoh dua minggu ini saya berjaya menyelesaikan tugas menyemak kertas PPT  Bahasa Melayu Ting. 5B, 3K, dan 3H 2010 serta  membuat post mortem kelemahan pelajar menjawab kertas- kertas tersebut.  Selain itu, saya juga telah diberi kekuatan untuk mengendalikan blog dan face book saya, kerana melalui kedua-dua gajet tersebut saya dapat berhubung dan memberi info kepada bekas-bekas dan pelajar saya yang saya rasa haus dan rindu dengan sekolah mereka. Sudah pasti dengan penulisan bahan yang terkni, pelajar dapat mengetahui perkembangan diri saya dan sekolah.
                Malah, saya juga sempat menghadiri majlis perkahwinan anak-anak sahabat guru,  kenduri kahwin anak saudara mara dan menziarahi ayahanda saya di kampung.Dalam masa yang sama, saya berjaya membaik pulih bahan ceramah berbentuk teknik menjawab B. Melayu PMR dan SPM kerana bahan tersebut boleh saya gunakan sama ada untuk ceramah luaran mahupun peringkat dalaman sekolah dan pada hari Isnin  14/6/2010 yang lalu saya berjaya memberikan teknik menjawab PMR di Pusat Tuisyen rakan saya di Bandar Universiti untuk pelajar-pelajar yang dalam bercuti sekolah dan esok saya akan ke SMK Seri Iskandar. Bukan tujuan saya untuk memperihal semua kerjaya saya di atas tetapi yang paling utama saya amat bersyukur bagaimana Tuhan memberikan saya ruang untuk melaksanakan pelbagai kerja walaupun adakalanya kerja tersebut memerlukan saya bersengkang mata untuk meyelesaikannya. Di sinilah saya sedar betapa insan kerdil seperti saya memerlukan kekuatan , masa dan idea dan sudah pasti semuanya adalah rahmat dan kurnian Allah. Sesungguhnya segala keletihan yang dialami memberikan pulangan nikmat yang tidak terhingga dan hanya saya seorang yang dapat menikmatinya. Amin.

Tiada ulasan: