SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Sabtu, 19 Jun 2010

SESI PERSEKOLAHAN SEMESTER KEDUA BERMULA

Esok merupakan hari terakhir cuti semester pertama, bermakna esok pelajar-pelajar SMKASAS akan mulai balik ke asrama. Justeru, pelajar-pelajar perlu membetulkan semula nawaitu setelah dua minggu menjalani cuti yang melekakan. Tambahan, marcapada dunia telah mengalami demam pertandingan bola sepak piala dunia di Afrika Selatan, kenduri-kendara perkahwinan yang sentiasa memenuhi diari hujung minggu dan program ibu bapa yang telah merancang membawa keluarga mereka berkelah, balik kampung dan sebagainya, sudah pasti menjauhkan pelajar daripada aktiviti pengajaran dan pembelajaran. Justeru, kepada pelajar yang akan menghadapi peperiksaan awam pada hujung tahun ini, masa yang terluang jangan disia-siakan, pastikan masa-masa terjadual seperti prep, program kecemerlangan, teknik menjawab peperiksaan digunakan untuk mengukuh persediaan anda untuk menghadapi peperiksaan. 
          Sementara pelajar yang gagal melepasi tahap keputusan PPT yang dikehendaki pihak sekolah, bersedialah dengan program kepung yang bakal dilaksaksanakan apabila sesi persekolahan dibuka. Jangan mengeluh apabila program tersebut terkena ke batang hidung sendiri kerana siapa penyebabnya  Jawabnya, tanya diri sendiri sudah pasti jawapan ada pada anda.Ingat, program tersebut dijalankan untuk membolehkan anda membaiki kemahiran yang anda masih belum anda kuasai. Justeru, jika orang lain balik kampung, anda gunakanlah masa yang kondusif semasa ketiadaan rakan-rakan untuk menyelesaikan masalah anda. Diharapkan pihak pentadbiran sekolah membincangkan program ini semasak-masaknya supaya program yang baik ini betul-betul bermanfaat dan dibawa ke meja perbincangan bermula dari akar umbi yakni berfokus guru,  diikuti perbincangan peringkat panitia, ketua bidang, unit perancangan kecemerlangan sekolah untuk diperhalusi agar perlaksanaannya dan pengaplikasiannya betul-betul difahami oleh pelaksana dan penerima program ini iaitu pelajar sendiri.  Kita tidak mahu program ini  "indah khabar dari rupa."  Justeru, marilah kita sama-sama berdoa agar PMR dan SPM 2010 cemerlang kerana misi dan visi SMKASAS sendiri sudah sampai tempoh matangnya pada tahun ini untuk melihat SMKASAS Sebuah Institusi Cemerlang, Gemilang dan Terbilang selaras SMKASAS sebagai sebuah Institusi Kluster Akademik. InsyaAllah.

Tiada ulasan: