SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Rabu, 12 Oktober 2011

PERSEDIAAN UNIT KOKURIKULUM SEBELUM HARI ANUGERAH KECEMERLANGAN KOKURIKULUM

InsyaAllah selepas saya menulis artikel ini saya akan ke sekolah untuk memantau persiapan Unit Kokurikulum yang ditugaskan untuk membuat pameran pada pagi sebelum hari anugerah. Setiap cawangan unit yang terbagai kepada Unit Beruniform, Kelab dan Persatuan, dan Kelab Sukan Permainan telah diberi tugasan untuk mempamerkan unit masing-masing. Begitulah amanat yang telah diberikan keada setiap unit. Contohnya Unit Kelab Sukan dan Permainan telah diamanahkan untuk membuat tayangan mengenai pencapaian aktiviti Sukan dan Permainan sepanjang tahun 2011 dan memberikan tips-tips ringkas cara untuk menggunakan alatan sukan dan cara untuk bermain permainan berkenaan. Tugasan berkenaan telah dipikul oleh saudara Ikhwan Rusli dan saudara Mohamad Faiz. InsyaAllah tayangan multimedia tersebut akan diadakan di Dewan Kluster. Selain itu, pengerusi unit permainan pula akan mempamerkan alatan yang terbabit dengan kelab mereka serta membuat demontrasi. Antara demontrasi yang akan dijalankan pada sebelah pagi ialah acara sepak raga ratus, congkak, memanah.
         Begitu juga unit beruniform akan menunjukkan kawad kaki setiap unit melibatkan PKBM Laut, KRS, Puteri Islam dismping setiap unit berkenaan akan mempamerkan pakaian dan aksesori pakaian unit berkenaan. Sementara, Kelab dan Persatuan akan mempamerkan maklumat dan aktiviti yang melibatkan aktiviti kelab dan bahan yang berkaitan contohnya Persatuan Bahasa Melayu akan mempamerkan buku skrap, buku-buku dan majalah berkaitan bahasa, dan sebagainya. Diharapkan setiap unit memberikan persembahan mengikut kreativiti masing-masing, begitulah antara amanat yang diberikan kepada setiap unit semasa taklimat penyelaras dan majlis pengerusi-pengerusi Kokurikulm semalam. Untuk memastikan persiapan berjalan lancar, pada malam ini saya akan ke sekolah untuk membuat pemantauan. Semoga setiap unit akan memainkan peranan mereka. Langkah ini diambil untuk mendidik setiap pengerusi, jawatankuasa kelab dan ahli persatuan dan unit beruniform berdikari disamping menonjolkan kreativiti masing-masing sebagai seorang pelajar sekolah kluster.

Tiada ulasan: