SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Isnin, 6 Februari 2012

BAHAN-BAHAN BOLEH MENINGKATKAN PENGETAHUAN BAHASA MELAYU

       Assalamualaikum kepada pelajar yang dikasihi. Jika anda rajin dan tahu, di bahagian bawah blog saya ada banyak laman blog guru BM seluruh negara yang telah saya paut. Cuba buka blog tersebut kerana ada banyak ilmu bahasa yang anda akan jumpa dan anda boleh menggunakan blog berkenaan untuk meningkatkan penguasaan bahasa Melayu anda. Rajin-rajinlah membuka blog berkenaan semoga anda mendapat sesuatu dalam kehebatan alam 'cyber' kini.
         Justeru, apabila pelajar pulang bercuti, gunakan kesempatan berkenaan untuk melayari laman berkenaan. Sekiranya ada kekeliruan terutama latihan atau fakta yang diberikan diberikan, anda boleh merujuk kepada guru bahasa Melayu anda di sekolah. Cara belajar begini lebih menyeronokkan kerana setiap guru mempunyai gaya penyampaian yang berbeza dan ada kalanya penulisan guru di dalam blog lebih mudah difahami terutama pelbagai slot perbincangan diutarakan sama ada fokus perbincangan tatabahasa, karangan umum, karangan berpandu,pemahaman teks, ringkasan teks, rumusan, dan info-info terkini tentang bahasa.  Anda juga boleh memilih slot perbincangan untuk pelajar PMR, SPM dan juga untuk kegunaan pelajar kelas bukan peperiksaan. Kesimpulannya, gunakan masa anda untuk meningkatkan penguasaan bahasa kerana proses pembelajaran seharusnya berlaku sepanjang masa.

Tiada ulasan: