SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Selasa, 7 Februari 2012

SESEKALI MENATAP FACE BOOK

    Sebagai manusia, ingatan daripada insan bergelar pelajar, dan sahabat, adakalanya menyentuh perasaan. Kadang-kadang perasaan hiba menyelubungi jiwa, namun lazimnya ingatan berkenaan membawa kegembiraan. Namun, sesekali membuka 'face book' timbul perasaan sedih apabila insan-insan kamil tanpa rasa jemu menyimpulkan ucapan salam, ucapan kesyukuran, mendoa agar kesejahteraan dan kesempurnaan kerana kelangsungan hidup semasa tarikh kelahiran saya, ucapan terima kasih atas sumbangan yang tak seberapa dan bersama-sama mengedur kesedihaan pabila saya  berduka atau ditimpa malapetaka . 
      Pabila sesekali melihat bait-bait kata berkenaan di muka 'face book', lahir juga rasa bersalah kerana tidak membaca keseluruhan bait-bait dan ungkapan daripada insan-insan yang pernah mengenali saya. Rasa bersalah berkenaan memang tidak akan dibalas dengan hukuman, namun dalam hati ini berasa sedihnya terutama tidak dapat membalas bait-bait dan ungkapan berkenaan. Justeru, saya mengucapkan terima kasih atas ingatan insan-insan kamil dan maaf kerana acapkali saya gagal menatap bait-bait dan ungkapan ingatan anta dan inti tersebut apatah lagi untuk membalasnya. Sesekali membuka 'face book' tersenarai nama-nama yang kadang kala sukar untuk saya mengenalinya terutama  mereka yang menggunakan nama samaran kecuali bagi mereka menggunakan nama sebenar. Cuma dalam blog ini saya sekali lagi mengucapkan terima kasih atas ingatan insan-insan yang tidak pernah rasa jemu serta bosan menziarahi saya di ruangan 'muka buku'. Sesungguhnya kehadiran anta dan inti tersebut meneruskan hubungan silaturahim yang tiada kesudahannya antara kita. Salam Maal Hijrah Untuk Semua.

Tiada ulasan: