SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Khamis, 16 Februari 2012

DORONGAN DAN SOKONGAN KEPADA ISTERI SERTA PERHATIAN KEPADA ANAK

             Pada 11/2/2012 merupakan tarikh yang bermakna kepada seorang isteri apabila beliau telah mendaftar diri ke Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Abdul Halim, Sungai Petani mengikuti  Program Pengsiswazahan Guru Lepasan Diploma. Sebagai seorang suami, keputusan saya muktamad kerana memang saya menyokong selagi mana beliau berminat untuk melanjutkan pelajaran. Memang situasi yang saya alami kini sudah tentu memberi sedikit impak untuk kemudahan beliau belajar terutama soal pengangkutan atau kenderaan beliau untuk ke IPGSAH, namun atas bantuan kakak ipar dan biras yang sanggup menguruskan pendaftaran beliau, selesai sedikit masalah yang dialami. Ucapan terima kasih atas sokongan mereka.
              Dalam pada itu, cuti saya yang disambung lagi bukan sekadar memberi nafas kepada saya, namun situasi tersebut juga memberi impak kepada anak didik saya di SMKASAS, namun itulah takdir dan pada masa yang sama 25/2/2012 isteri saya sepatutnya akan ke IPGSAH untuk jadual pertemuan Program Pengsiswazahan kali pertama. Namun, dalam masa yang sama, Penyelaras Jabatan Hal Ehwal Pelajar telah memberi alternatif dengan menyokong permohonan isteri saya untuk memohon pertukaran Pusat Pengajian daripada IPGSAH ke IPG Ipoh dan borang permohonan telah diisi dan telah dihantar semalam kerana tarikh tutup permohonan pada hari ini Khamis ( 16/2/2012). Saya mendoakan permohonan untuk pertukaran pusat pengajian tersebut diluluskan atas sokongan Ketua Jabatan IPGSAH. Beliau menyatakan rasa dukacita dengan situasi kami sekarang dan telah menefon saya untuk tindakan yang perlu dilakukan isteri dan sebagai seorang suami semua email dan surat menyurat dan bukti sokongan mengenai urusan tersebut saya lakukan. Ucapan terima kasih saya ucapkan kepada En. Ahmad Nadri b. Mat Daud, Ketua Jabatan HEP IPGSAH yang telah menelefon dan memberi maklumat serta sanggup membantu urusan pertukaran berkenaan." Jika kita membantu orang yang dalam kesusahan, insyaAllah Tuhan akan membantu kita pula jika kita dalam kesusahan'" itulah kata beliau dalam emailnya semasa membalas email saya. Hanya Allah yang akan membalas jasa baik Tuan.
                Selain itu, timbul pula soal rawatan mata anak saya ke Hospital Besar Kuala Lumpur pada 21/2/2012. Berdasarkan rawatan doktor pakar di Hospital Manjung, mereka telah memanjangkan rawatan tersebut ke hospital berkenaan dan setakat ini memang agak susah juga untuk membuat sebarang keputusan dan kemungkinan, temujanji berkenaan mohon ditangguhkan ke hari yang lain jika dibenarkan. Namun, saya berdoa agar Allah memudahkan perjalanan kehidupan kami sekeluarga dan dalam cuti ini saya sedang menyiapkan modul PMR dan  saya juga menyediakan modul SPM untuk memudahkan saya menyambung dan mengisi bahan pengajaran untuk pelajar Ting.3 dan Ting. 5 yang mungkin tertinggal sepajang saya bercuti. Alhamdulillan kini saya cuba menyelesaikan modul PMR dan diikuti mengumpul bahan untuk modul SPM. Saya berdoa semoha Allah memberi kekuatan kepada saya menyiapkan modul berkenaan kerana banyak perubahan yang perlu dilakukan terutama melibatkan perubahan sukatan bahasa Melayu KOMSAS. Semoga tempoh cuti yang berlalu akan terisi dengan aktiviti yang bermakna. InsyaAllah. Semoga saya akan boleh berjalan dan bertugas semula seperti biasa.
              

Tiada ulasan: