SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Khamis, 16 Februari 2012

TEMPOH CUTI DIPANJANGKAN DAN MASIH BELUM MAMPU BERTUGAS

           Pada 14/2/2012 saya ke Hospital Pantai Puteri berjumpa Dr. Pakar Tulang dan saya diminta menjalani  x-ray untuk mengetahui  perkembangan tulang peha yang patah. Setelah dilihat daripada filem x-ray nampak dilihat pecahan tulang terbahagi kepada tiga sisi yang patah dan hanya sebahagian kecil sudah mula tumbuh. Menurut Dr. Vasan hanya besi yang di gerudi  sepanjang tulang yang memegang tulang berkenaan dan dia mencadangkan saya  tidak berjalan lagi selama sebulan iaitu sehingga pada 15/3/2012 sebagai temujanji seterusnya.Beliau menasihatkan saya berehat tetapi melakukan senaman yang diajar oleh pakar fisioterapi.      
          Apabila saya bertanya apa akan jadi jika saya ke sekolah untuk bertugas, jawabnya mudah, boleh pergi tetapi bertongkat dan jika saya terjatuh impak pada bahagian tulang peha yang patah, kritikal.Beliau menunjukkan semula gambar x-ray. Memang sehingga kini bahagian yang patah memang sengal apabila saya cuba memijaknya dan setiap kali balik dari fisioterapi kaki saya sakit kerana pergerakan yang saya lakukan semasa latihan fisioterapi akan terasa pada keesokkan harinya.Sebagai alternatif Dr. Vasan mencadangkan saya memakan ubat kalsium untuk meningkatkan pertumbuhan tulang saya yang patah.
          Semasa saya ke kantin saya berjumpa rakan lama saya Cikgu Rahim dan baru hari itu saya tahu Nadhirah pelajar tingkatan 4S dan sekarang 5S anaknya, dan beliau ke sana atas urusan isteri yang memerlukan rawatan di Hospital Pantai Puteri. Semasa saya berbual dengannya di kantin hospital, beliau menyatakan kemalangan yang agak sama pernah menimpanya, dan memang tulang peha susah nak baik dan mungkin makan masa 3 atau 4 bulan baru baik. Cuma saya terfikir, rakan-rakan guru yang sekarang menanggung beban saya sepanjang saya bercuti. Cuma Allah yang akan membalas jasa mereka, dan memang perasaan untuk ke sekolah semula memang kuat tetapi apakan daya, situasi tidak mengizinkan.Nampak gayanya terpaksalah saya meneruskan cuti lagi. Saya berdoa biarlah tempoh cuti ini yang terakhir untuk saya kembali ke sekolah semula. InsyaAllah.


Tiada ulasan: