SELAMAT DATANG KE MOHDRAMSUL BLOGSPOT. KEHADIRAN ANDA MEMANG DIALU-ALUKAN.

BERBANGGALAH ANDA MENJADI PELAJAR DAN BEKAS PELAJAR SMKASAS

Saya amat mengalu-alukan kunjungan tuan-puan ke teratak ini. Semoga respon pengunjung akan memantapkan blogs yang dibina untuk memperkasakan dan memartabatkan bahasa Melayu tercinta.

Selasa, 23 Oktober 2012

ESOK DIISYTIHARKAN CUTI SEMPENA HARI ANUGERAH KOKURIKULUM 2012

        Warga SMKASAS terkedu kegembiraan apabila PK Pentadbiran Pn. Noor Hasnah mengumumkan esok cuti kira-kira jam 7.10 minit pagi tadi melalui sistem hebahan sekolah. Isu cuti ini telah menjadi buah mulut warga pendidik sekolah kerana JPN tidak meluluskan permohonan cuti sempena Hari Anugerah Kecemerlangan Kokurikulum yang diadakan pada pukul 2.00 petang ini. Namum, pengumuman cuti berkenaan sekurang-kurangnya mengubati keletihan guru-guru dan para pelajar turut gembira menerima keputusan berkenaan. Selain pada sebelah pagi telah diadakan persembahan Kawat Kaki Badan Beruniform sekolah, sementera Unit Kelab dan Sukan mengadakan pameran berkaitan unit masing-masing. Suasana sekolah pada pagi ini agak ceria kerana pihak pentadbiran telah menangguhkan peperiksaan akhir tahun ke minggu hadapan. Nampak wajah-wajah ceria pelajar menghabiskan program pada pagi dan bersedia untuk program petang, dan ada yang sudah tidak sabar untuk pulang bercuti dan menyambut Hari Raya Haji di kampung. Namun, pelajar yang menghadapi peperiksaan iatu SPM terutamanya, kepulangan mereka pada minggu ini membawa bersama bekal kerja yang diberikan oleh guru mata pelajaran masing-masing. Tidak ketinggalan kepada pelajar 5S, siapkan kerja yang saya berikan kerana, peperiksaan hanya tinggal beberapa hari lagi. Jika di rujuk jadual, perjumpaan dengan pelajar hanya tinggal dua kali pertemuan sahaja dan ditambah perjumpaan tuisyen pada minggu hadapan. Elakkan merungut kerana kerja rumah banyak sangat tetapi niatkan kerja tersebut sebagai tanggungjawab dan hasilkan hasilan kerja yang berkualiti. Semoga ada akan mendapat sesuatu daripada kerja yang anda lakukan. Ingat, jika tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya.
            Menurut, En. Sarip, kakitangan sekolah, sedihnya ada pelajar telah menempah tiket untuk balik ke Kuala Lumpur pada hari Khamis. Semoga pelajar berkenaan akan dapat pulang kepangkuan keluarga lebih awal lagi. Kira-kira pukul 1.50 minit tengah hari, En. Zaudi b. Lebai Mat, Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Perak Tengah telah hadir ke sekolah sebagai VIP jemputan dan perasmi Hari Anugerah Kokurikulum Sekolah 2012. Pada masa yang sama, saya terpaksa ke Ipoh untuk mengambil anak perempuan saya kerana sekolahnya mulai bercuti esok dan mereka dibenarkan pulang pada pukul 1.30 hari ini. Saya sempat memaklumkan perkara tersebut kepada Ustaz Sidek b. Aliman, PK Hem tentang hal berkenaan.

         Kepada pelajar ting 5, sila buka atau layari laman Guru Bahasa Melayu di bawah blog saya ini kerana ada banyak ilmu yang akan anda peroleh daripada laman-laman berkenaan. Semoga, anda akan mendapat bahan untuk membantu anda menyelesaikan kerja rumah dan sebagai persiapan untuk menghadapi peperiksaan SPm 2012.  Ingat, maklumat di hujung jari.

       " Selamat Bercuti Dan Menyambut Hari Raya Korban 2012 . Maaf Zahir dan Batin."
             

Tiada ulasan: